Lappeenrannan perhokalastajat ry
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Enonkosken Pirttilahdelle lähtijät!

3 posters

Siirry alas

Enonkosken Pirttilahdelle lähtijät! Empty Enonkosken Pirttilahdelle lähtijät!

Viesti  Jaska To 29 Toukokuu 2014, 19:11

Kokoonnutaan Viipurinportin ABC:lle. ABC:ltä startataan klo 6.00 kohti Enonkoskea. Yhdistys kustantaa veneet (5kpl) ja jokainen maksaa itse kalastusluvan. 12 tunnin lupa maksaa 15€. Varatkaa mukaan tasaraha lupaa varten! Jokainen ottaa eväät omasta takaa. Paikanpäällä on hyvä tulipaikka, jossa voi paistaa esim. makkaraa, jos ei kala satu syömään.  Wink
Jaska
Jaska

Viestien lukumäärä : 55
Join date : 25.04.2012
Ikä : 45
Paikkakunta : LAPPEENRANTA

Takaisin alkuun Siirry alas

Enonkosken Pirttilahdelle lähtijät! Empty Pirttilahti

Viesti  kaakki Pe 30 Toukokuu 2014, 16:04

Itselläni on vielä auki, saanko ilmestyneet menoni peruttua/siirrettyä, mutta kysyisin silti kalustovinkkejä reissulle. Eli millaisilla vehkeillä tuonne kannattaa lähteä hosumaan?

kaakki

Viestien lukumäärä : 44
Join date : 15.01.2014
Ikä : 45
Paikkakunta : Lpr

Takaisin alkuun Siirry alas

Enonkosken Pirttilahdelle lähtijät! Empty Välineistä

Viesti  Jaska Pe 30 Toukokuu 2014, 21:57

Itse meinasin ottaa mukaan kellu- ja upposiimoja. Vavoista lähtee mukaan 7-luokkainen ja 5-luokkainen keppi. Perhoista otan mukaan ainakin Leechit, zonker-streamerit ja pinturit. Ilmeisesti musta leech on kova sana. Ainakin perusvarma valinta. Kahluuvehkeitä ei tarvitse, paitsi itse joudun pukemaan kurahousut jalkaan, kun lähden kelluntarenkaalla liikenteeseen.
Jaska
Jaska

Viestien lukumäärä : 55
Join date : 25.04.2012
Ikä : 45
Paikkakunta : LAPPEENRANTA

Takaisin alkuun Siirry alas

Enonkosken Pirttilahdelle lähtijät! Empty Vs: Enonkosken Pirttilahdelle lähtijät!

Viesti  tero Ti 03 Kesä 2014, 14:21

Alla linkki Pietari Sipposen blogiin, jossa on aika hyvä perussetti kirjolohen lampikalastuksessa käytettyjä perhoja. Itse en ole aiemmin Pirttilahdella käynyt mutta luulisin noiden sielläkin toimivan. Huonolla syönnillä ja hankalammille ylivuotisille kaloille voivat pienet nymfit/uppoperhot olla joskus ihan toimivia, pintureita unohtamatta (ja pinturi saa sitten mielellään olla joko tosi pieni tai sitten valtavan suuri). Perussiimana käy kelluva/intteri ja lisäksi voisi hyvä olla mukana jokin vähän nopeampaankin tahtiin uppoavakin siima. 

http://pietarisipponen.blogspot.fi/2013/12/vuoden-2013-parhaat-kirjolohiperhot.html
tero
tero

Viestien lukumäärä : 133
Join date : 18.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Enonkosken Pirttilahdelle lähtijät! Empty Booby

Viesti  Jaska Ti 03 Kesä 2014, 22:32

Itse ajattelin kokeilla Leechien lisäksi esim. oranssia Boobyä kelluvalla sekä upponarulla. Uppoavaa siimaa käytettäessä sivuperukkeeseen voi sitoa muita pieniä uppoperhoja. Sivuperukkeen perhot pitää olla niiin pieniä, että Booby jaksaa nostaa ne ylös. Tässä ainakin yksi linkki Booby-reseptiin, jos joku innostuu sitomaan. http://perhorasia.fi/Fly/Fly.thtml?flyID=21143
Jaska
Jaska

Viestien lukumäärä : 55
Join date : 25.04.2012
Ikä : 45
Paikkakunta : LAPPEENRANTA

Takaisin alkuun Siirry alas

Enonkosken Pirttilahdelle lähtijät! Empty Vs: Enonkosken Pirttilahdelle lähtijät!

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa